Pana in prezent, oamenii de stiinţa au investigat amplu doar o parte din numeroasele beneficii de sanatate oferite de aceasta planta. Cercet. Dr. Horaţiu albu, master in biologia moleculara, ne spune care pot fi efectele benefice ale acestei plante miraculoase asupra sanataţii noastre. 


Moringa este foarte hranitoare 

Moringa, un copac destul de mare indigen in nordul indiei, vine cu avantajul ca aproape toate paile ii pot fi consumate sau utilizate ca ingrediente in diferite medicamentele fitonutritionale sau remedii tradiţionale pe baza de plante. 

Frunzele si pastaile sunt frecvent consumate ianumite pai ale indiei si africii. Frunzele sunt o sursa excelenta de proteine, vitamine siminerale. astfel, o ceasca de frunze proaspete, taiate conţine 2g proteine complexe si o proporţiimportanta din necesarul zilnic de VitaminaB6 (19%), Vitamina C (12%), Vitamina B2 (9%), Vitamina a (9%) sub forma beta-carotenilor, Fier (11%) si Magneziu (8%). in ţarile occidentale, frunzele uscate si apoi transformate sub forma de pulbere sau capsule sunt utilizate pentru suplimentare nutriţionala.

Pastaile sunt in general mai scazute in vitamine si minerale decat frunzele insa exceleaza in continutul de Vitamina C, o ceasca de pastai proaspete, feliate (100 grame) aducand 157% din necesarul ei zilnic.

Moringa este bogata iantioxidanti

antioxidantii sunt compusi care actioneaza impotriva radicalilor liberi din corpul nostru. Nivelurile ridicate de radicali liberi si stresul oxidativ pot contribui la inflamatie, boli degenerative, imbatranire dar si la aparitia si derularea majoritatii bolillor cronice inclusiv cele cardiovasculare si diabet zaharat de tip 2.

Mai multi compusi antioxidanti au fost gasiti in frunzele Moringa. astfe, pe langa Vitamina C si beta-carotenii enumerati mai sus, Moringa aduce si multa Quercetina si acid clorogenic, compusi fitonutritionali care pot participa la scaderea tensiunii arteriale si la moderarea nivelului zaharului din sange, dupa mese.