Alimente cu efect laxativ

Putem preveni sau remedia constipatia reducând pe cât posibil cantitatea de alimente sărace in fibre si introducând in alimentatie câteva fructe si legume cheie care actionează ca laxative naturale:

Bananele

sunt foarte bogatin fibre, contin mult potasisi contin un compus natural care ajuta la refacerea florei de bacterii „bune” diintestin

Merele

Contin pectină, care stimulează miscarea intestinelor, fiind foarte bogate in fibre. Unul dintre cele mai eficiente laxative naturale este otetul de mere. turnati o lingurită de otet de mere intr-un pahar de apă si beti-l dimineata. O să observati repede efectul.

Prunele uscate

sunt poate cele mai cunoscute laxative naturale. Ele contin antioxidanti, vitamina A, potasiu, fier si fibre. De asemenea, prunele uscate contribuie si cu bacterii “bune”, ceea ce le recomandă pentru o dietă de detoxifiere a colonului.

Aloe Vera

Este cel mai vechi si popular remediu natural cunoscut de om si folosit pentru o multitudine de probleme. Contine 99% apă, dar restul de 1% oferă un pachet de 75 de nutrienti, inclusiv 20 de minerale, 12 vitamine, 18 aminoacizi si alti compusi cu proprietăti miraculoase. sucul de aloe vera este un remediu imediat pentru constipatie.
Condimentele

Piperul cayenne, ghimbirul sau turmericul actionează ca laxative naturale si ajută digestia. Piperul Cayenne, o formă mai picantă de piper de culoare portocalie, stimulează productia de enzime si suc gastric. Ghimbirul sau ceaiul de ghimbir este considerat unul dintre cele mai bune remedii pentru o digestie sănătoasă, iar turmericul sustine ficatul in procesul de detoxifiere.

Citricele

Lămâile, portocalele si grapefruitul  ajută la eliminarea toxinelor, iar vitamina C in doze de cateva grame are efect laxativ.

Morcovii

La fel ca merele, morcovii contin pectină care stimulează miscarea intestinelor.

Ceapa

Contine quercitină care elimină rezidurile din organism. Contine, de asemenea, acid folic, vitamina E si C, potasiu si fibre.

Usturoi

Chiar si o portie mică de usturoi contine suficient seleniu si alicină, elemente care elimină toxinele din ficat.

Brocoli si varza

Broccoli, conopida, varza si in general verdeturile ajuta la eliminarea toxinelor si actioneaza ca laxative naturale datorita continutului ridicat de fibre. Conopida si broccoli-ul ajuta ficatul sa produca mai multe enzime, iar varza amelioreaza tranzitul si stimuleaza miscarile intestinale.

Rosiile

Sunt alt aliment cu proprietati laxative. O portie de rosii asigura circa 10% din doza zilnica recomandata de fibre, dar daca le consumati veti castiga si vitamina C, A si K, precum si de antioxidantul licopen, care ofera protectie impotriva cancerului de prostata si colon.

Uleiul de cocos

Uleiul de cocos este un alt laxativ natural, desi mai putin cunoscut la noi. Uleiul imbunatateste digestia si functia intestinala, amelioreaza durerea si iritatia cauzata de hemoroizi, reduce inflamatia si ajuta tesuturile sa se vindece.

Avocado

Este plin de nutrienti precum potasiu, acid folic si vitaina K. Un avocado pe zi, asigură 30% din necesarul zilnic de fibre.

Semintele de in

Contin un aport important de fibre esentiale pentru digestie. Lasă timp de 2-3 ore o lingură cu seminte de in la inmuiat. seara, inainte de culare, bea apa in care au stat acestea.