Fructele sunt un mod sanatos de a potoli “pofta de ceva dulce” si de a aduce un plus de nutrienti in dieta noastra, insa unele fructe, precum bananele si mango, au o cantitate mai mare de fructoza (substanta dulce care se gaseste in fructele dulci si in miere).

Asa ca mai jos iti prezentam cele mai bune fructe cu un continut scazut de zahar, pe care orice diabetic le poate incerca pentru a-si reduce aportul zilnic de zahar, fara a compromite gustul.

Capsuni
Capsunile, la fel ca alte fructe de padure, sunt adeseori bogate in fibre si contin foarte putina fructoza. Exista aproximativ 8 grame de zahar in 8 capsuni de marime medie. In plus, aceste fructe sunt o sursa excelenta de vitamina C.

Piersicile
Desi are un gust dulce inconfundabil, o piersica de marime potrivita contine doar 13 g de zahar, scrie medicalnewstoday.com.

Murele
La fel ca si capsunile, aceste fructe de padure contin intre 4 si 5 g de zahar, 5,3 g de fibre si 1,39 g de proteine la 100 de grame de mure. De asemenea, murele sunt o sursa buna de antioxidanti. E bine sa retii ca afinele contin aproape dublul cantitatii de zahar pe care o au murele.

Lamaile si limetele
Nu multa lume ar alege o lamaie sau o limeta (lamaie verde) ca sa o manance, ca gustare. Cu toate acestea, avand nu mai mult de 2 grame de zahar la un fruct si mari niveluri de vitamina C, aceste fructe sunt excelente in dieta oricarei persoane. Daca vrei, poti sa storci o lamaie sau o limeta in apa minerale pentru a inlocui bauturile carbogazoase indulcite care se gasesc in comert.

Pepene galben Honeydew
Chiar daca este o gustare populara vara, o felie de pepene galben Honeydew (daca il gasesti si in alt moment al anului in magazine) contine aproximativ 11 grame de zahar digerabil. Pepenele Honeydew contine de asemenea potasiu, vitamina C si fier.

PortocaleO portocale de marime potrivita are aproximativ 14 g de zahar digerabil si, totodata, este o sursa excelenta de vitamina C. Sucul de portocale de la supermarket (si toate sucurile de fructe cumparate din magazine) pot sa contina un adaos de zahar. Daca vrei sa limitezi consumul de zahar sau daca ai diabet, este mai bine, de regula, sa mananci fructul in sine in loc sa bei sucul obtinut din acel fruct.

Grepfrutul
Acest fruct cu un continut redus de zahar este favoritul multor persoane la micul dejun. Jumatate dintr-un grepfrut de marime medie contine aproape 11 grame de zahar. Daca ti se pare ca este prea amar, poti sa stropesti feliutele de grepfrut cu putina miere sau sa pui putina Stevia.

Avocado
Deliciosul avocado aproape ca nu contine zahar. Aceste fructe sunt, totodata, o sursa buna de grasimi sanatoase si de fibre.