Fasolea reprezinta o parte valoroasa a unei diete sanatoase si furnizeaza cantitati recomandate de vitamine si minerale, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care vegetarienii au un meniu alimentar bazat pe aceasta planta leguminoasa.

 

Ce beneficii are fasolea pentru organism?

Fasolea este un aliment foarte sanatos. aceasta poate reduce riscul unui atac de cord si lupta împotriva diabetului zaharat, deoarece consumul de fasole ofera suficienta insulina pentru organismul uman. De asemenea, fasolea este plina de fibre si ofera sentimentul de saturatie atunci cand este consumata, determinand astfel reducerea portiilor de mancare si prevenind îngrasarea. Fasolea ofera energie corpului pentru durata întregii zile si protejeaza organismul de aparitia celulelor canceroase. Mai mult decat atat, fasolea este cunoscuta pentru calitatea ei de reducere a nivelului de colesterol rau, mentinand sistemul cardiovascular sanatos.

Dar ce spun medicii despre fasolea preparata dupa retete traditionale, precum cea batuta. sau facaluita! Ei bine, trebuie sa stiti un lucru: fasolea batuta (chiasi ceafacuta în casa) îngrasaDistrugerea mecanica a bobului de fasole determina o crestere a indexului glicemic, în comparatie cu iahnia gatita clasic. Cresterea indexului glicemic, în acest caz, se explica prin cresterea suprafetei de expunere a amidonului la actiunea enzimelor digestive, care elibereaza mai rapid glucoza din molecula complexa de amidon, crescand mai repede nivelul glucozei din sange si fortand astfel pancreasul endocrin sa secrete o cantitate mai mare de insulina. De aceea, fasolea batuta îngrasa si nu se recomanda diabeticilor (are un index glicemic ridicat).

Fasolea batuta instant, din comert, contine multi aditivi alimentari, agenti de aroma si gust, emulgatori, conservanti, coloranti, agenti de îngrosare, avand de asemenea, un index glicemic ridicat.