"Istoric vorbind, consumul de spirulina ne duce in cele mai vechi timpuri, pe vremea civilizatiilor aztece. De-a lungul timpului, s-a descoperit ca pe langa energia pe care ti-o da, aceasta alga are proprietatea de a-ti detoxifia ficatul şi de a-ti intari sistemul imunitar deoarece este extrem de bogata in proteine şi nutrienti precum fier, potasiu, magneziu, fosfor, calciu şi beta-caroten”, afirma farm. cercet. Biosunline – dr. anca Pop, conform doctorulzilei.ro.

Studiata şi de NaSa

interesant este faptul ca cei de la NaSa, spune dr Pop, au realizat numeroase studii despre aceasta alga-minune şi au descoperit ca 1 kg de spirulina are aceleaşi proprietati nutritive ca 1,000 de kg de legume. „tinand cont de acest lucru, nu e de mirare ca spirulina ar reprezenta un beneficiu major la dieta de slabire, mai ales ca reduce şi pofta de mancare”, mai spune specialista.

Multe diete pentru slabit exclud anumite grupe de alimente importante pentru aportul lor de vitamine si minerale. Este maiales cazul vitaminelor din grupul B (cand sunt excluse carnea si alimentele bogate in amidon) sau al celor liposolubile de tipul a, D si E (daca se mananca doar preparate fara grasime sau daca au fost excluse materiile grase de tipul ulei sau unt).

Un aliment al viitorului

O alta carenta frecventa este cea de saruri minerale, in special de magneziu (pe care il luam din alimentele cu un continut energetic ridicat, precum ciocolata, legumele uscate sau bananele), si de oligoelemente: fier, cupru si zinc in principal, din cauza excluderii produselor de origine animala. Consecintele sunt multiple: de la oboseala fizica si psihica la afectiuni cutanate, ameteli, scaderea imunitatii.

Dietele drastice, din care sunt eliminate cu totul grasimile, pot duce la probleme de memorie si de concentrare, la depresie si la afectiuni cardiovasculare. Slabirea musculaturii este si ea o problema de care se lovesc multe persoane aflate la dieta. Pentru ca aportul de calorii este prea scazut, organismul trebuie sa-si ia energie din rezervele proprii de grasimi si proteine. Dat fiind ca proteinele intra in structura fibrelor musculare, muschii au tendinta sa se topeasca in regimurile hipocalorice. Muschii contribuie si la sustinerea articulatiilor, iar proteinele sunt prezente in structura scheletului, asa ca nu pot fi neglijate nici problemele osteoarticulare ce pot interveni in cazul dietelor aspre.

aceste carente de vitamine si minerale pot fi evitate cu ajutorul spirulinei, considerata un aliment al viitorului si un veritabil medicament.

are şi contraindicatii in urmatoarele situatii:

Deşi e buna pentru majoritatea oamenilor, spirulina are insa şi contraidicatii in mod special pentru cei alergici la iod sau la fructe de mare, pentru cei cu boli auto-imune (lupus, scleroza etc. ), iar gravidele trebuie sa consulte medicul inainte de cura cu spirulina. De asemenea, şi cei care iau medicamente de coagulare a sangelui este indicat sa ceara mai intai sfatul specialistului!

iata beneficiile plantei acvatice:

-ajuta la buna functionare a ficatului şi este perfecta in curele de detoxifiere a organismului. Fiind bogata in clorofila, spirulina ajuta la eliminarea toxinelor din sange şi la intarirea sistemului imunitar al organismului uman.

– are foarte multe proteine şi contine toti cei opt aminoacizi esentiali organismului, intr-o forma uşor de asimilat. are de şase ori mai multe proteine decat un ou şi de trei ori mai multe proteine decat carnea de vita, spre exemplu. Este recomandata celor care se confrunta cu boala Lyme (data de intepatura de capuşe).

– Este buna pentru oase şi dinti. O singura pastila de spirulina contine de 26 de ori mai mult calciu decat un pahar de lapte, spre exemplu. astfel, este recomandata celor care tin o dieta fara lapte sau au intoleranta la lactoza

– Este unul dintre cei mai puternici antioxidanti naturali care se gasesc pe Pamant. Contine un mix de Vitamina E, Seleniu şi Carotenoid, care cumuleaza o forta deosebita in neutralizarea radicalilor liberi, şi care are un efect protector impotriva imbatranirii celulare.

– Este benefica pentru ochi. De foarte multe ori auzim ca morcovii sunt foarte buni pentru vederea noastra, dar specialiştii sustin ca spirulina are de 25 de ori mai mult beta caroten decat morcovii.

– avand un continut mare de Vitamina a, regleaza functionarea glandelor sebacee. astfel este evitata secretia excesiva a acestora şi congestia lor (acneea)