Termenul de lactofermentaţie este dat de microbii de tip Lactobacillus, care populeaza tractul gastrointestinal şi nu numai. Aceste microorganisme pot folosi lactoza şi diferite zaharuri pentru a produce acid lactic, substanţa care, printre altele, imbunataţeşte digestia şi intareşte sistemul imunitar.

Astazi iti vom dezvalui un mod simplu de a fermenta ceapa cu ajutorul culturilor de microorganisme amintite mai sus. Atunci cand trece prin procesul de lactofermentaţie, ceapa devine un adevarat superaliment probiotic!

Reteta:

Ingrediente necesare

1 kg de ceapa

5 linguri de sare de Himalaya (50 g)

1 litru de apa

Cateva borcane cu gat larg

Mod de preparare

Taie ceapa rondele, dupa care aşaza feliile in borcane. Toarna apoi peste ele apa in care ai dizolvat inainte sarea de Himalaya. Lasa un spaţiu liber de 5 cm intre nivelul apei şi buza borcanului. Inchide borcanele etanş, apoi depoziteaza-le intr-un loc calduros. 

Pe durata primelor doua saptamani de depozitare, intredeschide zilnic capacele borcanelor ca sa permiţi eliberarea gazelor de fermentaţie. Continua sa pastrezi apoi borcanele sigilate in camara timp de doua sau mai multe luni.

Avantajele cepei fermentate

- Imbunataţeste absorbţia nutrienţilor din alimentaţie;

 - Curaţa in profunzime intestinele şi regleaza tranzitul intestinal;

 - Detoxifiaza organele şi sangele;

 - Intareşte sistemul imunitar;

 - Previne bolile neurodegenerative, creşte capacitatea de concentrare;

 - Energizeaza organismul;

 - Furnizeaza antioxidanţi puternici şi agenţi de prevenire a cancerului;

 - Reduce procesele inflamatorii din organism

 - Previne imbatranirea prematura a celulelor şi ţesuturilor;

 - Contribuie la slabit prin reglarea metabolismului şi prin refacerea echilibrului hormonal.

 Iata cate avantaje atrage acest proces de conservare a cepei! Incearca şi tu metoda descrisa de noi ca sa te bucuri de un excelent probiotic cu proprietaţi inclusiv pentru slabit!