Adevarul e ca necesarul zilnic de apa depinde de fiecare persoana. ”Factori precum sexul, conditiile de mediu, temperatura, varsta, nivelul de activitate fizica si chiar dieta trebuie sa fie luati in considerare cand vorbim de cantitatea de apa de care avem nevoie”, a adaugat dr. Robert A. Huggins, profesor la Universitatea din Connecticut.

Asta inseamna, mai exact, ca trebuie doar sa iti asculti corpul si sa bei apa cand ti-e sete. Alta metoda prin care sa verifici daca te hidratezi corect e sa-ti ”studiezi” urina inainte sa tragi apa. Daca nu are culoarea limonadei si e mai inchisa, inseamna ca ar trebui sa bei mai multa apa.

Regula cu bautul apei cand tie-e sete se aplica si atunci cand faci exercitii fizice.

Nutritionistul Mihaela Bilic a demontat, de asemenea, mitul celor doi litri se apa pe care, se presupune, ca trebuie sa-i bem zilnic. ”Desi se spune ca trebuie sa bem zilnic minimum 2 litri de lichide, asta nu inseamna ca trebuie sa ne fortam sa bem apa.

Bineinteles ca e bine sa fii hidratat, sa bei suficienta apa. Dar de aici pana la a te forta zilnic sa inghiti 2 litri de apa ca atare, chiar daca nu simti nevoia, e un lucru gresit inteles. Sunt persoane carora nu le e niciodata sete, care nu transpira, al caror metabolism e „zgarcit” cu pierderea de lichide. Daca o astfel de persoana se obliga sa bea 2 litri de apa zilnic se va simti umflat, infiltrat, iar rinichii trebuie sa faca un efort ca sa elimine un exces de lichide pe care organismul nu l-a solicitat”, a explicat dr. Bilic.

Ea a atras atentia si asupra faptului ca toate alimentele (cu exceptia uleiului) contin apa in proportii diferite, fructele si legumele fiind fruntase. Asa ca daca mananci ciorba, bei lapte sau iaurt, consumi fructe, legume, cafea, ceai, inghetata, vei avea suficiente surse de lichide in dieta. Mai adaugati la asta 2-3 pahare de apa, macar cate unul la fiecare masa si ati facut suma.

”Recomandarea cu 2 litri de lichide include si alimentele consumate in acea zi, asa ca nu va invinovatiti daca nu beti multa apa, ca atare. Ce-i prea mult strica, chiar si daca e vorba de apa”, a completat nutritionistul.