Meatless Friday

Ciorbele si supele traditionale romanesti, excelente pentru sistemul imunitar. Iata ce sa mananci in aceasta perioada

O supa calduta sau o ciorba cu mult bors au un efect excelent pentru sistemul imunitar, mai ales in aceasta perioada. Asa ca, pune mana pe retetele bunicii, fa piata si bucura-te de gusturile copilariei.

Ciorbele si supele traditionale romanesti, excelente pentru sistemul imunitar. Iata ce sa mananci in aceasta perioada

Primavara vine la pachet cu multe viroze respiratorii. In aceste conditii, alimentatia poate fi un adevarat medicament.

"Pentru ca e perioada de trecere dintre anotimpul rece la cel cald, majoritatea persoanelor racesc in acesta perioda si le recomand o supa de pui", spune Maria Spiridon, nutritionist, pentru emisiunea “Ce se intampla, Doctore?”.

Legume din belsug, apa, bors si condimente - iata reteta celei mai simple ciorbe pe care ar trebui sa o consumi zilnic. Iar legumele fierte cu un pui de tara inseamna remediul perfect pentru o raceala.

Un pui crescut natural are cea mai buna grasime localizata sub piele. Iar componente din aceasta grasime sunt de real ajutor sistemului imunitar.

Tot de un real folos pentru imunitate sunt si probioticele care pot fi obtinute daca prepari o ciorba cu bors. Borsul natural contine tarite, apa si maia. Ideal ar fi sa nu-l fierbi odata cu ciorba.

Dr. Andreea Dragomirescu, nutritionist: "Se mai inlatura din continutul de vitamine, mai ales vitamina C, se poate adauga si separat, in forma cruda".

In aceasta perioada, poti gati usor si ieftin supe si ciorbe din frunze verzi. Sunt perfecte, indiferent de combinatie. Lichidul, dar si fibrele, asigura un tranzit intestinal perfect si pot combate constipatia.

Cele mai bune retete de supe si ciorbe le gasesti aici!

"Pentru persoanele supraponderale le-as recomanda ca supa sau ciorba sa fie doar de legume. Acolo unde excesul ponderal e mare, orice gram de grasime in plus ne deturneaza numarul de calorii", spune Maria Spiridon, nutritionist.

Si supele sau ciorbele de cartofi sunt excelente, daca le combini doar cu alte legume si nu cu bucati de carne. Cartofii se fierb in coaja. Aceasta se inlatura ulterior. Simpla fierbere in coaja asigura un indice glicemic scazut produsului final, adica nu ingrasa.

 


Pe acelasi subiect