OK, cu totii ne dorim sa ducem o stil de viata cat mai sanatos. Facem sport, suntem atenti la ceea ce cumparam de la supermarket, uneori tinem si dieta de detoxifiere sau, din contra, mai cedam si ispitei de a consuma junk food.

Citim sfaturi peste sfaturi pe internet, aplecam urechea la ce spun apropiatii nostri… Insa, de multe ori, insusim mituri si idei pe care le urmam de fiecare data aproape orbeste. Medicii nutritionisti din Statele Unite vin acum sap demonteze 5 dintre cele mai des intalnite astfel de mituri printre cei care tin sa duca un stil de viata sanatos.

Am mancat junk food? Lasa ca ard toate caloriile daca fac sport.

Gresit! 1000 de calorii din alimente sanatoase nu au acelasi efect ca 1000 de calorii din alimente de tip junk food. Acestea din urma contin multi aditivi si compusi procesati care maresc riscul de a dezvolta boli autoimune (de care tot auzim in ulrima vreme din ce in ce mai des). Tine minte ca activitatea fizica supune organismul unui stres si, fara resursele nutritive de calitate, se produce un dezechilibru.

E OK sa mananc proteina cat de mult vreau.

Gresit! Proteina, intr-adevar, mentine si repara tesuturile musculare, dar, consumata in exces, provoaca pierderea in greutate sau, la polul opus, ingrasare. E bine sa mentii un echilibru. Include proteina in masa zilnica, dar nu exagera cu cantitatea. Limiteaza-te, de exemplu, la doua oua, o cupa de linte, 6 grame de migdale si o felie de somon. Toate, insirate proportional pe durata zilei.

Daca mananc imediat dupa ce fac sport e ca si cum m-am agitat la sala degeaba.

Fals! E chiar important sa mananci dupa sala pentru ca organismul sa se refaca dupa efort. Daca alegi alimente sanatoase, atunci celulele organismului vor primi acei nutrienti de care au nevoie. Masa musculara se formeaza nu doar prin efort, ci si prin furnizarea acestor nutrienti necesari. Alege sa consumi alimente bogate in vitamine, antioxidanti, proteina, grasimi sanatoase (salata cu somon, fasole si avocado, de exemplu, si un smothie cu legume, fructe si unt de arahide.

Fructele ingrasa precum bombanele.

Multi se feresc de fructe considerand ca au zahar/fructoza neprietenoasa cu silueta. Conform studiilor recente, efectuate pe 130.000 de adulti, releva faptul ca cei care au consumat o portie in plus de fructe decat cea recomandata, pe zi, s-au ingrasat doar un sfert de kilogram pe parcursul a 4 ani. Tine cont ca fructele contin si apa si nutrienti benefici si fibre.

Zaharul este mult mai diluat decat in cazul altor alimente dulci. Comparativ, spre exempy, o cana de capsuni contine 7 grame de zahar, iar o lingurita de miere 17 grame, ori 30 de grame intr-un pahar cu cola. Este in regula sa consumi doua portii de fructe pe zi. Una dimineata si una dupa-amiaza ca si gustare.

Te ingrasi daca mananci grasimi.

Exista o adevarata fobie de grasimi. Multa lume incearca pe cat posibil sa manance alimente cat mai putin bogate in grasimi. In realitate, grasimile sanatoase sunt si satioase, sunt un combustibil foarte bun care te tine activ toata ziua, reduc inflamatia din organism si chiar sunt o sursa buna de antioxidanti. Ne referim la grasimi din ulei de masline, avocado, nuci.