Insa orice dieta trebuie sa se muleze dupa organismul fiecaruia. Daca ai colesterolul mare, atunci ar trebui sa consumi alimente sarace in grasimi, ori sa incerci sa ai un consum moderat de alimente precum fructele, legumele si alte tipuri de mancare, fara exagerare. Sunt insa cateva tipuri de alimente sanatoase, dar care sunt interzise de anumiti specialisti.

Trebuie sa avem grija ca din alimentatia noastra sa ni lipseasca fructe, legume si lichide bogate in minerale, antioxidanti, vitamine care sa ne ajute sa fim productivi.

Suntem ceea ce bem si mancam. Evident, suntem si ceea ce miscam, mai exact cat de mult ne punem in functiune corpul. Sportul si alimentatia sunt strans legate, iar pentru o viata frumoasa, sanatoasa si energica avem nevoie de alimente sanatoase si de miscare. Intr-o era in care toata lumea are pareri despre cum ar trebui sa mancam, ce ar trebui sa mancam si cum ar trebui sa consumam alimentele pe care le cumparam, pana la urma, credem ca important este echilibrul. Excesele nu au facut niciodata bine, iar o viata echilibrata inseamna un om mai fericit. La fel procedam si in cazul alimentelor pe care le consumam.

6 tipuri de alimente interzise, dar benefice pentru sanatate

Ouale

Ouale se numara pe lista produselor interzise de anumiti nutritionisti ori medici, iar asta pentru ca galbenusul ridica nivelul de colesterol in sange. Insa daca ai o alimentatie sanatoasa, bogata in fructe, legume, un consum de apa ridicat si cu multa miscare, acest colesterol din oua va fi nesimnificativ. Corpul nostru are nevoie si de colesterol, pentru a functiona in parametri normali. Evident, daca dieta ta zilnica este formata din burgeri, fast-food, prajeli, ouale vor fi un plus in alimentatia nesanatoasa.

Beneficii oua: Oaule sunt foarte sanatoase pentru organism, deoarece sunt bogate in nutrienti esentiali, proteine, vitamine si minerale, calciu si acizi grasi omega.

Carbohidratii

Foarte multe persoane sustin ca au renuntat la carbohidrati, pentru a ajunge la un numar de kilograme dorit. Despre scoaterea carbohidratilor din alimentatie s-a scris, in mod special, in anii 70, atunci cand se dezvoltase o moda cu dietele fara carbohidrati. Daca eliminati carbohidratii din alimentatie inseamna sa eliminati consumul de multe fructe si legume care sunt benefice pentru sanatatea inimii. Puteti alege sa nu consumati carbohidrati bogati in grasimi care nu fac bine pentru sanatate.

Carbohidrati buni

  • Cerealele integrale
  • Painea integrala
  • Fructele
  • Legumele
  • Orezul brun
  • Turtele si biscuitii de ovaz
  • Orzul Fasolea
  • Lintea Cartofii

Carbohidrati rai

  • Cerealele rafinate
  • Painea alba consumata in exces
  • Gogosile Biscuitii
  • Prajiturile
  • Bauturile acidulate
  • Crispurile
  • Chipsurile
  • Pastele fainoase consumate in exces
  • Siropurile din dulceata

Beneficii carbohidrati: daca aveti un consum regulat de carbohidrati in limite normale, corpul vostru va avea mai multa energie, previne aparitia senzatiei de foame si de oboseala.

Carnea rosie

Ca si in cazul oualor, carnea rosie este considerata un aliment rau, interzis, care afecteaza sanatatea inimii. Insa daca alegem sa consumam o carne rosie slaba, gatita corespunzator (in tigaie sau in mancare), acest tip de mancare este foarte bun pentru organism. Carnea rosie creste masa musculara si este o sursa foarte buna de fier. Anumite tipuri de carne rosie sunt bogate in grasimi saturate care ridica nivelul de colesterol in sange si cresc risculul imbolnavirii bolilor de inima. Carnea rosie trebuie consumata moderat, in cantitati mici si gatita corespunzator, fara ulei, sa nu fie bine facuta si cu condimente sanatoase

Beneficii carne rosie: Carnea rosie contine multe vitamine si niveluri mai ridicate de acizi grasi omega-3 (grasimile bune). Atentie insa, daca doriti sa pregatiti carnea rosie la gratar, insa bine facuta, acest tip de mancare nu este tocmai sanatos si poate produce cancer in timp. Daca optati pentru gratar, trebuie ca acest tip de carne sa fie facut fraged. 

Legumele conservate si congelate

Cu siguranta ati auzit ca legumele congelate nu sunt sanatoase si ca odata congelate isi pierd toate valorile nutritionale. Nimic mai fals! Atunci cand fructele si legumele sunt congelate, ele iti pastreaza si majoritatea vitaminelor. Daca tineti prea mult timp legumele in frigider, ele isi pierd din nutrienti, in timp. Ca si fierberea lor, de altfel. Daca le congelati, fructele si legumele nu vor fi la fel ca atunci cand le culegem din gradina, insa nu sunt nici lipsite de vitamine si minerale.

Sarea

Evitati sarea pentru ca sunteti de parere ca sodiul creste presiunea arteriala? Daca nu suferiti de boli de inima, atunci corpul vostru are nevoie de sare pentru a va mentine echilibrul fluidelor din organidm. De asemenea, sarea este bogata in IOD, care este importanta pentru functionareaz glandei tiroide.

Ciocolata

Inca de cand suntem copii ni se spune ca ciocolata nu este buna pentru sanatate din cauza concentratiei ridicata de zahar pe care o are, insa copiii au nevoie de zahar in perioada cresterii. Foarte multe persoane evita sa consume ciocolata tocmai pentru ca ar fi nesanatosa, insa acest lucru este un mit, iar consumata moderat poate fi buna pentru organim.

Beneficii ciocolata: Ciocolata contine flavanoli, un tip de antioxidanti puternici care ajuta la sensibilitatea la insulina, imbunatatesc functia arteriala si chiar reduc stresul. Asigurati-va ca este cel putin 80% cacao.