Chiar daca sunt ieftine, seminţele de floarea-soarelui au numeroase proprietaţi benefice: conţin grasimi sanatoase, fibre şi proteine, vitamine şi minerale. Acestea trebuie consumate cat mai crude pentru a putea beneficia de proprietaţile lor benefice: sunt bogate in vitaminele E, B1, B6, acid folic, in minerale, precum magneziu, seleniu, mangan, cupru, fosfor, in tryptofan şi fitosteroli.

Daca le puneţi puţin la cuptor, vor da o savoare deosebita salatelor, omletelor şi preparatelor din legume.

Reduce colesterolul. Seminţele de floarea-soarelui au aproximativ 270-289 mg fitosteroli la 100 g. Fitosterolii sunt compuşi existenţi in plante, care au o structura chimica foarte asemanatoare cu a colesterolului, iar atunci cand sunt prezenţi in dieta in cantitaţi suficiente, se considera ca ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange, la imbunataţirea raspunsului sistemului imunitar şi scaderea riscului de a face anumite tipuri de cancer.

Previne atacurile de cord şi a accidentele vasculare cerebrale. Seminţele de floarea soarelui sunt o sursa buna de magneziu. Numeroase studii au demonstrat ca magneziul ajuta la reducerea intensitaţii astmului, la diminuarea tensiunii arteriale mari, prevenirea migrenelor, precum şi la reducerea riscului de atac de cord şi accident vascular cerebral.

Contribuie la prevenirea cancerului. S-a demonstrat ca seleniul din seminţele de floarea-soarelui induce repararea şi sinteza ADN-ului in celulele deteriorate, inhiba proliferarea celulelor canceroase, şi induce apoptoza lor (moartea celulara programata).

Sursa bogata de proteine, te ajuta sa slabeşti. Consumate in stare cruda sau prajite la cuptor şi adaugate la salate şi diferite preparate din legume, seminţele de floarea-soarelui sunt delicioase. Pot asigura chiar şi succesul curelor tale de slabire, datorita cantitaţii mari de proteine pe care o conţin (circa 40%). Astfel, iţi vor declansa senzaţia de saţietate şi te vor ajuta sa stai departe de mancare. Proteinele sunt cunoscute pentru rolul lor de a transforma grasimile in energie, accelerand metabolismul.

Menţine sanatatea ochilor. Seminţele de floarea-soarelui sunt foarte bogate in vitamina E, care este un antioxidant puternic ce protejeaza celulele impotriva radicalilor liberi. Cei ce consuma mai multa vitamina E din surse naturale, au riscuri mult reduse de boli de inima decat cei ce nu consuma. Vitamina E ajuta şi la menţinerea sanataţii ochilor şi protejeaza impotriva degenerarii celulare.

Mulţi nutritionişti recomanda consumul de seminţe de floarea-soarelui pe post de gustari delicioase. Aceste seminţe de floarea-soarelui conţin acizi graşi omega 6, dar şi o mulţime de nutrienţi esenţiali. Vorbim de circa 14 grame de grasimi sanatoase, 7 grade de carbohidraţi, 3 grame de fibre, 5 grame de proteine, şi un gram de zahar la o cana de seminţe. Cu doar 165 de calorii, in cazul in care o sa alegi sa mananci seminţe din sortimentul celor nesarate care pot fi gasite mai ales in magazinele naturiste, poţi sa iţi inlocuieşti gustarile obişnuite care consta din ciocolata sau biscuiţi, cu ceva mult mai bun şi mai sanatos de ronţait.

35 gr de seminţe de floarea soarelui conţin: 61% din DZR (doza zilnica recomandata) de vitamina E, 34% din DZR de vitamina B1, 31% din DZR de cupru, 28% din DZR de magneziu, 26% din DZR de seleniu, 23% din DZR de fosfor, aducand un aport de 204 calorii.