Iata cum reusesc sa traiasca 100 de ani si sa fie supli si sanatosi:

Fara desert

Japonezii obisnuiesc sa incheie masa cu un fruct sau un ceai verde, in loc de o prajitura. Dulciurile sunt consumate, eventual, la o alta masa, dupa-amiaza, cu o cafea, iar portiile sunt mai mici decat in Occident. Japonezii consuma, in medie, 48.8 g de zahar pe zi, in vreme ce britanicii, de pilda, ingera 100.4 g zilnic, arata datele FaO.

algele marine

acestea contin antioxidanti care pot ajuta la pierderea in greutate. Oamenii de stiinta de la Universitatea Newcastle au aratat ca alginatul, un compus extras din alge, impiedica in buna masura absorbtia grasimilor alimentare de catre organism.

Nu mananca pana ssatura

Datorita acestui fel de manca, japonezii consuma cu 10% mai putine calorii zilnic decat britanicii, spune Naomi Moriyama, autoarea cartii Japanese Women Don’t Get Old Or Fat.

Dieta cu soia, pestsi legume

Japonezii consuma de cinci ori mai multe legume crucifere (varza, conopida, broccoli) decat orice alt popor. “acestea au un rol important anticanceros. in plus, mananca foarte mult peste oceanic si alge, bogate in minerale, mai ales iod si flor si sunt surse foarte bune de acizi grasi omega-3″, spune specialistul in alimentatie Corina Zugravu.

De asemenea, niponii sunt mari consumatori de soia. “Este bogata in substante isoflavone, fitoestrogeni care au actiune antioxidata si care fac ca menopauza sa se instaleze mai greu la femei, dar si sa fie mai usor tolerata”, mai explica nutritionistul.

Mersul pe jos

Deoarece a merge cu masina reprezinta o optiune costisitoare in Japonia, multi japonezi merg pe jos sau folosesc transportul in comun. Japonezii merg mai mult pe jos si petrec mult mai putin timp in masini, comparativ cu occidentalii.

Bacteriile dialimente

Japonezii consuma in mod traditional legume murate, fermentate; acestea contin acid lactic si stimuleaza proliferarea bacteriilor „bune” din intestin, care ajuta la buna functionare a sistemului imunitar.