1. Pizza de casa

E destul de evident, dar trebuie totusi mentionat, cu subiect si predicat: daca vrei sa continui sa mananci pizza, dar sa fie si sanatoasa, clar aceasta trebuie sa fie de casa! Altfel, nu vei avea control asupra ingredientelor si a calitatii acestora.

2. Blat dospit lent

Daca ai posibilitatea sa faci aluatul pentru blat si sa-l lasi la dospit pentru 36-48 de ore, fa-o! Este de preferat aluatul dospit astfel, deoarece prin fermentare dispar o parte din zaharuri din carbohidrati, iar aluatul ramane mai bogat din punct de vedere nutritiv.

3. Blat cat mai subtire

N-ai renunta la pizza pentru nimic in lume, dar vrei sa iti si mentii greutatea? De fiecare data cand prepari pizza, intinde o cantitate mai mica de aluat decat ai folosi in mod obisnuit, dar subtiaz-o mai mult.

4. Mai putina branza

Nu doar faina reprezinta un pericol pentru silueta si sanatate! Mancat in exces, cascavalul iti poate completa talia cu cateva kilograme. Opteaza pentru o pizza sanatoasa, cu mai putina (sau fara!) branza, dar cu mai multe legume.

5. Alege o baza mai sanatoasa

Intr-un final, daca ai luat atitudine si ai eliminat complet painea si fainoasele din meniul zilnic, iata 2 variante alternative de pizza pe care le poti consuma in continuare cu placere, cu mult mai putine calorii: Mini-pizza cu blat de vinete sau Blat de pizza sanatos.